Attention! There are currently mails in circulation, supposedly from Google, which state our mail domain as the sender. Please do not open the links in these mails under any circumstances! Please use the possibility to report these mails as phishing in your Gmail account. Thank you for your cooperation!

Attention! There are currently mails in circulation, supposedly from Google, which state our mail domain as the sender. Please do not open the links in these mails under any circumstances! Please use the possibility to report these mails as phishing in your Gmail account. Thank you for your cooperation!

Attention - phishing emails from Google with our sender in circulation - find out more

This site uses cookies to improve user-friendliness. You can find more information in our Privacy statement

Checkout

Payment glossary

Please note: This payment glossary exists only in the German language.

Checkout


Der Checkout (auch Check-Out) ist in einem Online-Shop der Bereich, in dem der Käufer seinen Kauf abschließen kann. Beim Checkout gibt er seine Adressdaten an und hat die Möglichkeit, seine präferierte Zahlungsart auszuwählen.

Im Checkout ist die Absprungrate (Bounce-Rate) häufig am höchsten, da dieser entweder zu unübersichtlich, zu lang ist oder nicht die vom Käufer gewünschten Zahlungsvarianten enthält.

Ein Checkout sollte idealerweise die Liefer- und Versandbedingungen deutlich anzeigen. Des Weiteren sollte es keine zwingende Registrierung, also die Möglichkeit eines Gastkaufes geben. Eine klare und nachvollziehbare Ansicht, wo sich der Käufer um Checkout befindet, gehört ebenfalls dazu. Und natürlich sollte der ideale Paymentmix abgebildet sein.

Wir beraten Sie gern bei der Optimierung Ihres Check-out, rufen Sie uns ganz einfach an.